artykuły
Students’ Perceptions of Using ChatGPT for Academic Writing in English: Insights from a Finnish University
Abstract W artykule zebraliśmy obserwacje studentów uczelni na temat wykorzystania ChatGPT do pisania akademickiego w języku angielskim. Uczestnicy badania (n = 79) to studenci obowiązkowych
Language Issues in Ukrainian Sports Media during the Wartime
Abstract W tym artykule analizowane są kwestie językowe dotyczące języka ukraińskiego i rosyjskiego w ukraińskich mediach sportowych w czasie wojny pod kątem ideologii językowych. Analizowane
Zmiany w sposobach zwracania się do adresata na przykładzie mediów społecznościowych
Abstract Artykuł jest poświęcony zmianom w sposobach zwracania się do adresata w języku polskim, które zostały pokazane na przykładzie pisemnych wypowiedzi publikowanych w mediach społecznościowych.
Jacek Lewinson, Angielsko-polski słownik seksualizmów. Katalog propozycji, Wrocław: Kraina Książek, 2024.
Abstract Recenzja ksiązki References Janicki, Kamil (2022) Epoka hipokryzji. Seks i erotyka w przedwojennej Polsce. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie. Jarosz, Beata (2017) „Pierwszy leksykon słownictwa seksuologicznego
Małgorzata Haładewicz-Grzelak and Paula García-Ramírez (eds.), Hermeneutical Narratives in Art, Literature, and Communication, London: Bloomsbury Academic, 2024.
Abstract Recenzja książki References Aндрейчук, Надія [Andreichuk, Nadija] (2021) Виміри семіозису. Lviv: ПАІС. Haładewicz-Grzelak, Małgorzata, Paula García-Ramírez (eds.) (2024) Hermeneutical Narratives in Art, Literature, and
Communicative Responsibility in an Age of Fragmented Connectivity
Abstract W obliczu postępu technologicznego pytania dotyczące etyki komunikacji stają się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Po wprowadzeniu pojęcia „fragmentarycznej łączności”, w celu wyjaśnienia głównych strukturalnych
Roberto A. Valdeón and Youbin Zhao (eds.), Literary Translation Research in China, London/New York: Routledge, 2023.
Abstract Recenzja książki
Christiane Lütge (ed.), Foreign Language Learning in the Digital Age: Theory and Pedagogy for Developing Literacies, New York: Routledge, 2022.
Abstract Recenzja książki References Chun, Dorothy, Bryan Smith, Richard Kern (2016) “Technology in Language Use, Language Teaching, and Language Learning.” Modern Language Journal, 100; 64–80.
Jessica Milner Davis (ed.), Humour in Asian Cultures: Tradition and Context, London/New York: Routledge, 2022.
Abstract Recenzja książki References Bing, Janet, Dana Heller (2003) “‘How Many Lesbians Does it Take to Screw in a Light Bulb?’”. Humor: International Journal of
Utilising Artificial Intelligence to Bolster and Refine the Production of Formal Letters in English Tailored for Students of Mechanical Engineering
Abstract W ciągu ostatniej dekady postęp technologiczny, w szczególności sztuczna inteligencja (AI), znacząco zmieniły metodologie kształcenia i istniejące ramy edukacyjne. Innowacje takie jak ChatGPT i
Rozwijanie kreatywności studentów na zajęciach z przekładu w epoce sztucznej inteligencji
Abstract Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie propozycji kształtowania kreatywnego podejścia do tłumaczenia tekstu poprzez wprowadzenie do programu studiów magisterskich zajęć opartych się na przekładzie piosenek.
Authorship Analysis, Social Networks and Catalan: Can we Distinguish X Users by Gender and Age?
Abstract Niniejszy artykuł przedstawia dane, które mogą pomóc w określeniu, czy czynniki takie jak płeć lub wiek mogą być istotne w analizie autorstwa postów publikowanych
Bacurau: humour and speculative fiction in contemporary Brazilian cinema
Abstract When released in theatres, Bacurau sparked a massive controversy due to its graphic depiction of violence and its alleged connection to Brazil’s socio-political climate,
Mimicking power: visualizing satire as journalism in Zimbabwe
Abstract This article explores performances of satire as a form of journalism in Zimbabwe by analysing performances by satirists who mimic to mock journalistic conventions