On the Principles and Postulates of Cultural Linguistics (as Exemplified by a Definition of WORK) Jerzy Bartmiński
O językowych i retorycznych środkach służących tworzeniu opozycji „MY” kontra „ONI” w paskach informacyjnych „Wiadomości” Paulina Mormol, Klaudia Kuraś-Szczepanek
The Usage of Diminutives by Children in Polish as the Example of Imitating Mother’s Speech Paulina Biały
O „chronicznej nieokreśloności tłumaczenia”. Uwagi o przekładach Paradise Lost Johna Miltona na języki francuski i polski Urszula Dąmbska-Prokop
W gąszczu terminologii świadczeń dla rodzin z dziećmi i prób jej przekładu na język niemiecki Magdalena Łomzik
Nauczyciel języka niemieckiego mediatorem interkulturowym? Przegląd badań polskich germanistów Sylwia Adamczak-Krysztofowicz, Krystyna Mihułka
ELF-awareness and Teachers’ Attitudes Towards Classroom Materials’ Evaluation: A Mini-survey Results Natalia Agnieszka Rzońca
Barbara Skowronek „Fremdsprachenunterricht als Kommunikation unter Berücksichtigung von lautlich kommunizierenden Gehörlosen”. (Nauczanie języka obcego jako komunikacja z uwzględnieniem osób niesłyszacych komunikujacych się językiem dźwiękowym.) Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2019. Grażyna Zenderowska-Korpus
Ewa Rusek, Europa oczami tureckich studentów, Język a komunikacja 40, Kraków: Wydawnictwo „Tertium”, 2019 Anna Danuta Dunin-Dudkowska